Celem terapii integracji sensorycznej jest stymulacja centralnego ukÅ‚adu nerwowego poprzez pobudzanie receptorów zmysÅ‚owych. Proces ten ma dostarczyć aparatowi sensorycznemu odpowiedniÄ… ilość, i jakość bodźców, aby na ich podstawie mózg nauczyÅ‚ siÄ™ wÅ‚aÅ›ciwego reagowania i wyksztaÅ‚ciÅ‚ prawidÅ‚owe reakcje adaptacyjne.
ZAJĘCIA TANECZNE Z ELEMENTAMI RYTMIKI
GÅ‚ównym celem zajęć tanecznych jest stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju oraz wyzwalanie aktywnoÅ›ci ruchowej poprzez taÅ„ce i zabawy przy muzyce oparte na naturalnej potrzebie ruchu.
ZAJĘCIA SPORTOWE
Do celów zajęć sportowych należą: dbaÅ‚ość o wszechstronny rozwój ogólnej sprawnoÅ›ci fizycznej dzieci, ksztaÅ‚towanie podstawowych cech motorycznoÅ›ci (szybkość, siÅ‚a, zwinność, skoczność, wytrzymaÅ‚ość), rozwijanie kreatywnoÅ›ci i aktywnoÅ›ci twórczej dzieci.
ZAJĘCIA PRZYRODNICZE
Podstawowe cele zajęć przyrodniczych to: zaciekawienie dzieci Å›wiatem przyrody, rozbudzenie pasji poznawczych, motywowanie przedszkolaków do poznania przyrody w sposób aktywny, twórczy, dociekliwy i wytrwaÅ‚y, budowanie naukowego podejÅ›cia do rozwiÄ…zywania problemów, poznawanie otaczajÄ…cego Å›wiata poprzez różne eksperymenty.
ZAJĘCIA Z ROBOTYKI I KODOWANIA
To cykl zajęć z porgramowania i robotyki rozwijajÄ…cy kreatywność, logiczne myÅ›lenie, koncentracjÄ™, spostrzegawczość, umiejÄ™tność dostrzegania pewnych prawidÅ‚owoÅ›ci i schematów oraz nauka poprzez zabawÄ™.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE
NadrzÄ™dnym celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest pomoc dziecku w pokonaniu trudnoÅ›ci uniemożliwiajÄ…cych mu uzyskiwanie dorych wyników w przedszkolu oraz stworzenie wychowankowi możliwoÅ›ci wszechstronnego umysÅ‚owego, emocjonalnego i spoÅ‚ecznego rozwoju.